Sunday, August 28, 2011

Det går dåligt för elektronikbranschen.




Publiserad i Tidningen Barometern den 6e september 2011












506 Kronor skall enligt Net on Net betalas tillbaka efter dessa två artiklar. Det tog 10 mail och två insändare att få rätt men det var det värt.












Publiserad i tidningen Expressen 31 Augusti 2011

Som vi alla vet finns det för många aktörer på elektronikmarknaden, Med On-Off i baktanke kan vi se hur det kan gå.
Net on Net har sin egen lösning på problemet. De tar betalt för garanti jobb.
Jag lämnade in min platt TV (ett år gammal) som slutat att fungera mitt under ett program. Bilden försvann och skärmen blev svart med en svag blåaktig bakgrundsfärg.
Lämnade TV:n till Net on Net och den testades i deras bänk och det konstaterades att den inte fungerade. Net on Net bestämde att den skulle skickas på reparation.
Efter cirka tre veckor får jag besked om att TV:n är färdig och att jag måste betala 506 kronor, eftersom de inte kunde hitta något fel säjer de.
Tv:n gick uppenbarligen inte när jag lämnade in den det såg ju Net on Net mannen också.
Om detta är Net on Net:s nya policy kan den vara ganska lukrativ. Ponera att 1000 personer råkar ut för ovanstående, alltså
det blir över en halv miljon kronor, inte illa. Det täcker kanske lite av vad de förlorar på konkuransen kortsiktigt sett och det täcker väl lite av reparationerna.

Common-sense

No comments: