Tuesday, January 21, 2014

Bilprovningen

 
Besiktigade min bil i fredags på Opus bilprovning i
Kalmar.
Inga fel kunde hittas förutom att strålkastarna stod
cirka 1 cm för högt, kanske på grund av full tank.
Fick en tvåa på detta och det betydde att jag fick
återbesikta bilen igen. Alltså ytterligare 250 kronor
(+ de 320 kronor som jag redan betalat innan
besiktningen).
Har haft bil i snart 50 år och sedan man började
med bilprovning har personalen alltid varit
behjälplig med inställningen om det nu skulle
behövas, allt som behövs är ju att skruva lite på
inställningen av ljusen. detta gjorde jag och en
halvtimme senare var bilen återbesiktigad och
godkänd. Killen som besiktigade sade sig inte
ha några verktyg och att batteriet måste flyttas
vilket inte alls behövdes.
Alla jag talar med är av samma åsikt och säjer
sig ha fått hjälp om det har behövts.
Det blir inte Opus som får besiktiga mina bilar
vid nästa gång som ni förstår. Det finns ju flera
aktörer i Kalmar som besiktigar bilar.


 
 

No comments: