Sunday, November 21, 2010

Skickade detta till SVT
Hej !
Landet runt har alltid varit en höjdpunkt på veckan men nu har programmet helt rasat p.g.a att den programledare ni valt är ju så urbota tråkig att man kan inte längre titta på programmet. Han verkar vara mer koncentrerad på sitt eget ego än att förmedla nyheter. Rap stilen på vinjetten hjälper ju inte till.
Finns det ingen på redaktionen som har verklighetsanknytning, vi som tittar på programmet är med all sannolikhet medelålders och rap passar inte här.Alla jag talar med är av samma åsikt. Det måste väl finnas tittarsiffror som bekräftar mitt påstående. Tänk vad trevligt det var med flickan som hade programmet tidigare, hon var proffsig. Sätt killen som nu har programmet på ett ungdomsprogram istället.Hoppas på en förändring (till det bättre).
MVH
Nils

SVAR:
Hej Nils!
Tack för dina synpunkter. Tråkigt att du inte gillar programmet. Grunden är densamma som det alltid vart för landet runt, dvs alla spännande oh intressanta reportage som produceras av SVTs regionala nyheter runt om i landet. När det gäller tycke och smak är det ju så att det är olika. Vi får väldigt mycket positiv respons på programmet - otroligt många svarar på vår fråga, och tittarsiffrorna har stigit vilket gör att programmet nu ses av betydligt fler än för några år sedan. Det är vi naturligtvis glada för. Självfallet har jag respekt för dina åsikter, utan att för den skull hålla med dig; jag tycker att Henrik gör ett förträffligt jobb som programledare i Landet Runt, vinjetten tycker jag är bra, och jag kan konstatera att vi fortfarande har vårt starka tittarfäste bland de du kallar medelålders.
Med vänlig hälsning Lena-Marie Nilsson projektledare Landet Runt

No comments: